Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czto
    Rider
    • 2010
    • 546
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez Piotr AMP
    Nie wiem jakie ma właściwości mikrofon w moim telefonie ale zniekształcił dźwięk, wyolbrzymił to co zdaje się po golądnięciu filmu na niewiadomo jaką awarię.
    Mam analogiczne odczucia po swoim nagraniu. Nagranie przy pomocy sprzętu jaki posiadamy (zazwyczaj dyktafony w telefonach) na pewno nie może być miarodajnym źródłem informacji o pracy silnika.
    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
    2009 Renault Clio MTV 1.4
    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      rozmawiałem z kowal'em 2002, także za tydzień zrobimy małe multikino hd z moją CAXA
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • iFi
        Elegance
        • 2012
        • 906

        Patrząc na nagrania to mogę jedynie powiedzieć że nasze silniki łomoczą się tak samo :P Faktycznie na żywo wygląda, brzmi, to zupełnie inaczej.


        Nie pozostaje więc nic jak tylko spotykać się na żywo i porównywać dwie sztuki stojące obok siebie...

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          To i ja się dopiszę, ale pewnie wiele to nie wniesie:

          1. Data produkcji: 07/2009
          2. Awaria TAK/NIE: NIE
          3. Awaria nastąpiła od przebiegu:
          4. Przebieg całkowity: 22kkm
          5. Okresy międzyprzeglądowe: pierwszy 1600km po ok 2 tygodniach, drugi chyba 16kkm, po ok 20 miesiacach
          6. Stosowany olej: Motul Specific 504.00 507.00 5W30
          7. Bierze olej NIE/TAK- ILE? -: Nie bierze
          8. Typ pokonywanych tras: więc tu bedzie opis, bo ciężko to zaszufladkować. Auto pierwsze 5kkm pokonało w przeciągu 2 tygodni, znakomitą większość na autostradach. Potem większość to miasto z małymi wypadami poza miasto i jedną trasą Londyn-Gdańsk-Londyn, gdzie tempomat był ustawiony na 160km/h (gdzie się dało), a i były w miarę długie momenty ile fabryka dała. Po tej trasie głównie miasto, rzekłbym 80/20.
          9. Styl jazdy: raczej spokojny (jak to w mieście), choć czasem pociągnę i do 6kobr.
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • Ceed1
            Rider
            • 2012
            • 461

            winni 77. Najpierw piszesz "5. Okresy międzyprzeglądowe: pierwszy 1600km po ok 2 tygodniach" a następnie "Auto pierwsze 5kkm pokonało w przeciągu 2 tygodni". Bez sensu.

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              Dlaczego bez sensu ?

              Przez pierwsze 2 tygodnie przejechał 5 kkm, w tym zrobił pierwszy przegląd po 1600 km.

              Teraz rozumiesz ?

              Komentarz

              • idas
                Elegance
                • 2006
                • 828

                I nawet przy pilowaniu autostradowym nie bierze nic a nic oleju?
                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                Komentarz

                • Piotr AMP
                  Rider
                  • 2009
                  • 250

                  Zamieszczone przez idas
                  I nawet przy pilowaniu autostradowym nie bierze nic a nic oleju?
                  sądze, że to nie jest możliwe, aby wogóle nie brał oleju ...
                  Pozdrawiam
                  Piotr

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez Ceed1
                    winni 77. Najpierw piszesz "5. Okresy międzyprzeglądowe: pierwszy 1600km po ok 2 tygodniach" a następnie "Auto pierwsze 5kkm pokonało w przeciągu 2 tygodni". Bez sensu.
                    Tak czekalem, zeby ktos sie przyczepil. Juz spiesze z wyjasnieniem. Po 1600 zrobilem pierwszy przeglad (a wlasciwie wymienilem filrt i olej), a ze bylem w dlugiej trasie to w przeciagnu nastepnych kilku dni peklo 5tys. Ok moze nie bylo to sprecyzowane co do dnia, ale napisalem okolo.

                    [ Dodano: Pon 12 Mar, 12 13:29 ]
                    Zamieszczone przez loyd
                    Przez pierwsze 2 tygodnie przejechał 5 kkm, w tym zrobił pierwszy przegląd po 1600 km.


                    [ Dodano: Pon 12 Mar, 12 13:30 ]
                    Zamieszczone przez idas
                    I nawet przy pilowaniu autostradowym nie bierze nic a nic oleju?
                    Oczywiscie, ze nie mozliwe zeby nie bral nic, ale ja nie zauwazylem roznicy na bagnecie.
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • kris75
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 217

                      W Moim 1.4 tsi użytkowanym normalnie tzn. troche trasy troche miasta oszczędna jazda przez okres roku (15.000) dolarem niecały 1 l. Oleju

                      Komentarz

                      • Tichy
                        Rider
                        • 2010
                        • 544

                        Silniki (w szczególności te doładowane) zużywają olej. Wręcz powinny.

                        Komentarz

                        • Ceed1
                          Rider
                          • 2012
                          • 461

                          loyd. Czytaj ze zrozumieniem. Tak naprawdę nie ma dla mnie znaczenia, że winni77 zrobił to w 2 tygodnie. Pytałem bo jedno zdanie wykluczało drugie. Ale teraz już wszystko jasne

                          Komentarz

                          • Piotr AMP
                            Rider
                            • 2009
                            • 250

                            Zamieszczone przez kris75
                            W Moim 1.4 tsi użytkowanym normalnie tzn. troche trasy troche miasta oszczędna jazda przez okres roku (15.000) dolarem niecały 1 l. Oleju
                            Od 22k km mierzę w miarę dokładnie ile dolewam, do 37k dolałem jakieś 800 ml, a podczas tego przebiegu czyli do 52k trochę więcej bo jakieś 1100 ml dolałem, ale tym razem w tych 15k km zrobiłem 4500 km Chorwacji i Bośni - głównie autostrady. Uzytkowanie normalne w mieście, autostardy 150km/h.
                            Pozdrawiam
                            Piotr

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Właśnie oddałem furę na przegląd i zwróciłem uwagę na głośną pracę silnika (jak na filmikach).

                              Słuchał mechanik i jakiś doradca serwisowy - obydwoje zgodnie orzekli, że te silniki tak pracują i koniec.

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                ja zwruciłem uwage jak mój startuje przez ostatnich kilka dni i przy temp. w zakresie 5 do 10 stopni odpala tak samo jak byłem w górach i stał w mrozie około -10 stopni a wymiane nastawnika miałem kilka tygodni temu.
                                Wiec stwierdzam że w moim przypadku wymiana nic nie dała (chociaż na samym poczatku wrażenie miałem inne - może autosugestia zadziałała).

                                Komentarz

                                • Wojtas_Poznań
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2822

                                  Zamieszczone przez loyd
                                  Właśnie oddałem furę na przegląd i zwróciłem uwagę na głośną pracę silnika (jak na filmikach).

                                  Słuchał mechanik i jakiś doradca serwisowy - obydwoje zgodnie orzekli, że te silniki tak pracują i koniec.
                                  moja czarnula była niedawno na przeglądzie... również zgłosiłem rozrząd do obejrzenia i posłuchania odp była jak u Kolegi.... pracuje normalnie, jeździć i nie marudzić nowe tsi też tak odpalają tyle że ja ten rozrząd zgłosiłem profilaktycznie, bo przy odpalaniu nie słyszałem jakichś tragicznie niepokojących odgłosów :diabelski_usmiech
                                  rzekłbym nawet, że po wymianie oleju odpalił tak samo cicho jak za pierwszym razem - gdy go kupiłem
                                  po wszystkim odjeżdżałem lekko zażenowany, bo myślałem że pół auta mi wymienią na nowe ... a tu nic :lol: nawet przewody paliwowe były całe i dobrze się wszędzie trzymały :wink:

                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                  może autosugestia zadziałała
                                  podejrzewam, że tak właśnie było :P ops:
                                  SPOT Poznań:
                                  .....
                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                  Komentarz

                                  • idas
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 828

                                    A czy mozna od ASO zadac takich opini na pismie?
                                    Ew. czy robili wam wpisy do ksiazki o tym, ze "klient to zglaszal, ale my mowimy ze silnik ma tak chodzic"?
                                    Ja jestem przeczulony na slowne gadanie i lubie miec wszystko zapisane
                                    Nie slyszalem zeby komus sie silnik popsul. Mnie bardziej interesuja terkoczace przewody paliwowe i w razie gdyby ASO powiedzialo, ze jest ok, to chce tez jakas notke z data.
                                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      idas, ale jak otwierają zlecenie to jest w systemie, że zgłaszałeś taką "usterkę"
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • faziolot
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 27

                                        Zamieszczone przez zbigniew147
                                        Wiec stwierdzam że w moim przypadku wymiana nic nie dała (chociaż na samym poczatku wrażenie miałem inne - może autosugestia zadziałała).
                                        Witaj w klubie.
                                        Moje wrażenia są identyczne.
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • czto
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 546
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          A to ja też się zapiszę do Waszego klubu.
                                          Mnie za to znowu zaczynają wk... wysokie obroty po uruchomieniu w miarę ciepłego silnika. Zima był spokój, wraca wiosna i się zaczyna!
                                          2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                          2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                          2009 Renault Clio MTV 1.4
                                          2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                          2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                          Komentarz

                                          • Marcinooo
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 332

                                            Zamieszczone przez czto
                                            Mnie za to znowu zaczynają wk... wysokie obroty po uruchomieniu w miarę ciepłego silnika. Zima był spokój, wraca wiosna i się zaczyna!
                                            A co to ma do rozrządu :?: Takie objawy to norma w wielu autach. Ludziska nie szukajcie na siłę problemu... :roll:

                                            Komentarz

                                            • Eidos71
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2050
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez Marcinooo
                                              Ludziska nie szukajcie na siłę problemu... :roll:
                                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                              MOJA FURKA

                                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                              Komentarz

                                              • grzes74
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 176
                                                • Rapid (NH3)

                                                Mnie też powiedzieli że TTM....
                                                I w sumie wiele postów z tego wątku miałem za jakieś szukanie dziury w całym...

                                                Ale od jakiegoś czasu mam okazję obserwować zimne i ciepłe starty innego silnika 1.4 turbo, nie jest to TSI.

                                                Powiem tak - niektóre starty Octavii 1.4 TSI przy tamtym - to jakaś porażka. Tam takiego klekotu nie słychać. Tam też jest hydraulika zaworów, też jest łańcuch. Zaczynam mieć wątpliwości czy ktoś nas/mnie nie robił w trąbę....

                                                A jak się poważnie coś posypie przy 80-90 tys to i tak klient przyjedzie i zapłaci za wymianę czego trzeba.

                                                Bo to nie jest 1.9 TDI, które się naprawi w każdej wiejskiej szopie

                                                Tym bardziej na autobild.de znów się pojawił artykół dot. problemów z 1.4 TSI - pewnie nasz autoświat przedrukuje temat za tydzień,dwa,trzy....

                                                eh.
                                                pozdrawiam
                                                Grzes
                                                polecam :

                                                www.octavia-forum.de
                                                www.skodacommunity.de
                                                www.briskoda.net........

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  No i dzisiaj po uruchomieniu auta z ciepłym silnikiem (po trasie z Władka do Kielc), usłyszałem łańcuch.

                                                  Nie był to taki dzwięk jak przy problemach z nastawnikiem - coś w rodziaju dzwięku jaki wystęuje przy jeździe na rowerze jak się kręci pedałami do tyłu. Trwało może z 1 - 2 sek. i przestało. Wyglądało to tak, jakby łańcuch się naciągnał na początku.

                                                  Zobaczymy co dalej - w tym sezonie mam w planach zrobić CRO kolejny raz i chyba wymienię napinacz z rozrządem .....

                                                  Komentarz

                                                  • malgosk
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 148

                                                    Mam do przekazania newsa z serwisu: we wrześniu 2011 z winy terkotania miałem wymieniony tzw. napinacz rozrządu - terkotanie ucichło, a było już tak, że potrafił do minuty terkotać. W lutym terkotanie wróciło, a jako że mi się gwarancja skończyła, to zaczęły się schody. Teraz mówią już nie o napinaczu, ale o nastawniku, a może to kilka innych możliwości... Super, będą teraz za moją kasę testy robić....

                                                    U kolesia w serwisie na biurku widziałem maila ze Skody Auto Poland, odnośnie innej CAXY: ten sam objaw, zalecona wymiana nastawnika.

                                                    Generalnie, nie wyobrażam sobie użytkować samochód z tym klekotem (jak odpalam, to kojarzy mi się C330). Więc muszę to zrobić. Koszt, przy dobrej woli Skody: 1500-2000 zł!!!! Wiadomo, że jak są jakieś stuki, to jakaś część dostaje w tyłek. A zatem trzeba się liczyć z obniżoną trwałością silnika i możliwością wymiany np. rozrządu za 100 tyś. - mechanik z serwisu, który też jeździ CAXĄ po cichu potwierdził mi moje przypuszczenia - koszt? Aż się boję pomyśleć.

                                                    Dlatego radzę wszystkim, którzy mają takie objawy, szczególnie tym, co mają jeszcze gwarancję: jedźcie to wymienić.

                                                    PS: terkotania z waszych filmików to normalna praca silnika. Postaram się pokazać Wam, jakie terkotanie jest "fe"...


                                                    Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...